16 Haziran 2014 Pazartesi

Kabak Yaprağından Meze


Girit mezelerinin en önemli tarafı basitliğidir. Yalın, doğal ve doğadan. Bu gün kabak yaprağından yapılan, harika bir mezeyi paylaşayım dedim. Kabak yaprağını nereden mi buldum. Balkonumdaki saksıma kabak ektim, onun yapraklarından yapıyorum. Yapılışı çok basit. İki kişi için 

  • 5-6 kabak yaprağı (taze uç dallardan)
  • yarım limon
  • sirke
  • 1 diş sarımsak
  • 1 çorba kaşığı zeytin yağı
  • 1 küçük dal domates
Yapılışı: Kabak yaprakları sapları ile beraber ince ince kıyılır. Üzerine çok çok az sirke, biraz limon ilave dilir. 5 dakika beklenir. Böylece yapraklar limonda pişer. sarımsak, zeytinyağı ile karıştırılır. Mezemiz hazır. Püf noktası küçük bir dal domates yaprağıdır.Bu işlemi kaysı yaprağı, kömeç yaprağı ve fasülye yaprağında da yaparak meze elde edebilirsiniz. Yalnız en uç ve taze olanlarla yapılabilir. Kayısı yaprağını biraz daha uzun süre bekletmek gerekiyor limon suyunda. Küçük dal domates doğramak aroma veriyor. Güzel ve sağlıklı kalın...



6 yorum:

minikmini dedi ki...

oyyy,çok güzele benziyor,hem de zeytinyağlı
kabak yaprağı çok ilginç geldi,bu arada yeni blogunuz hayırlı olsun
sevgiler

nokuruncocuklari dedi ki...

ayyy ben bunu yapmazmıyım :) teşekkürler paylaşım için

Sema dedi ki...

Hayırlı olsun yeni blog, ellerine sağlık

cocugumlaeglenirken dedi ki...

minik mini çok sekersin canım sen ya...

cocugumlaeglenirken dedi ki...

çok teşekkürler sayın hocam

cocugumlaeglenirken dedi ki...

semacığım çok teşekkür ederim canım

Yorum Gönder

görüşleriniz önemli

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...